Nunta

De felul meu, niciodată nu am prea avut încredere în profesioniştii ăştia reconvertiţi, gen consultant financiar din ginecolog, profesor universitar doctor de fizică a particulelor din frizer, curator de artă din inginer în industria laptelui, ziarist umorist din măcelar care merge cu bicicleta, sergent din filosof, sau Mihai Gâdea de la Antena 3 cu echipa lui de supermeni de noapte, ştiţi voi.

Dar nu despre asta vreau să vorbesc ci despre nunţi.

Copil fiind, detestam să merg la nunţi. Aveam permanent, sau aproape, senzaţia aia de caca în pantaloni şi şosete ude. Deranjant. Mireasa nu îmi acorda atenţie, mâncarea nu era niciodată făcută cu simţ de răspundere (bănuiesc bucătarii de un trecut în industria construcţiilor cu schelet metalic) şi nuntaşii erau obligaţi să iasă la rampă şi să se rupă în scheme, activitate pe care ei o denumeau elogios „dans”.

A trecut vremea şi am ajuns şi io să îmi văd fârtaţi şi domnişoare dragi sau mai puţin, în centrul acţiunii, adică miri şi mirese. Lumea din-mprejur a început să capete culoare, a început să danseze artistic, ţâţele să sară cu rost şi ritm definit, mâncarea digerabilă, chiar de nerefuzat, wiscanele plăcute la gust, mai ameţitoare, eu, băgat în seamă de mireasă şi de soacră.

Oricât kitsch poartă o nuntă, e mai suportabil aşa. Până la urmă, e singurul chiolhan unde îţi aduni laolaltă şi bunicii şi prietenii din copilărie. La nunta proprie, tu eşti clovnul suprem, oferi spectacol gratis şi spectatorii cârcotesc la jumătate normă faţă decât o fac în afara ei. E plăcut, mai departe, să admiri madmoizelele chinuite pe tocuri şi în vestimentaţii total neconfortabile căutându-şi fericirea pe după fermoare. În noaptea nunţii fâşul se mai rupe o dată şi dacă nu încerci prea multe analize poţi fi chiar într-o explozie de fericire. Întotdeauna mai e loc pentru încă una. Nuntă.

Nunta e prima bornă marcată pe drumul mediocrităţii liniştite, scăldate de fericirea saţietăţii gurmande şi epidermice. Eu ies să joc un golf şi să fumez gazonu.

5 răspunsuri to “Nunta”

  1. baiiii ma duc si eu la prima nunta din viata mea peste 2 saptamani, ca presupun ca una baptista la care am fost deja nu se pune :D:D:D
    la ce sa ma astept? :))

  2. bea inde-ajuns de mult si o sa fie bine. chiar mai bine decat o sa vrei tu.

  3. Bine ai revenit Dane! Imi scutur de praf proverbiala palarie, tocmai a incasat o redutabila tranteala 🙂

  4. SarcasticDog Says:

    „ţâţele să sară” no,tulai Doamne ,da vad ca numai asta urmaresti la nunti,botezuri si cununii.ma intreb daca la pomeni si slujbe urmaresti acelasi lucru?!

  5. Nuntile kick ass, daca pauci sa fugi inainte sa pui banii.

Lasă un răspuns

