Bărbăţie

Eram în facultate. Impertinenţa şi narcisismul m-au împins să cer un răspuns unor colege. L-am primit. Ce dă măsura bărbăţiei? Mai jos, o sumă de criterii. Câte dintre voi le împărtăşiţi? Câte dintre voi le şi respectaţi?

Va avea aproape tot timpul un zâmbet subţire pe buze.

Va mirosi discret a parfum unic.

Va găsi întotdeauna soluţia pentru a ieşi din impas financiar. Şi când va fi în el, nimeni nu va ştii.

Întotdeauna va vorbi despre fostele de bine sau deloc.

Va avea îndemânare la orice activitate.

Va fi receptiv.

Va avea replici pline de umor şi orice subiect adus în discuţie nu îi va fi nefamiliar.

Va răspunde sec jignirilor.

Va putea conversa plăcut şi cu cei care curăţă grajdul.

Îşi va lustrui el cizmele.

Va aprecia atingerea plăcută a ploii de vară, învăluirea unui crepscul şi speranţa împrăştiată de un răsărit.

Va decongestiona abil orice conflict.

Nu va lovi niciodată verbal sau fizic amărâţii şi cu atât mai puţin o femeie.

Nu va scuipa, înjura.

Nu se va îmbăta.

Nu se va exhiba.

Nu va scoate ridicol în evidenţa inteligenţa sa sau experienţele trăite, care sunt rezervate unui grup restrâns, privilegiat.

Nu va lăsa să i se vadă bucuria, tristeţea sau disperarea.

Nu va comenta virulent despre nimic.

Despre respect nu vorbesc. E subiectiv.

Mai departe, vreau să văd părerea tuturor fetelor care citesc rândurile astea.

26 răspunsuri to “Bărbăţie”

  1. Danutz, daca toate astea ti le-a zis o singura fata, imi pun mari semne de intrebare, … cumulativ pur si simplu nu se poate, e prea mult 🙂 dar la cateva as subscrie si eu 😛

  2. crezi ca o singura fata era in stare? de asa mult? 😛

  3. aaaa, niciodata nu se stie 😛

  4. cand o sa gasesc un barbat cu toate calitatile enumerate mai sus, jur ca ma marit cu el! 🙂

  5. A gentleman will walk, will never run.
    Cam asta e principiul de baza aici. Dar „barbatia” este un subiect greu de abstractizat astfel. Mai greu, as spune, decat „feminitatea”.
    Te aventurezi sa formulezi un set similar de principii pentru „feminitate”?
    Take it as a challenge – Duminica, la ora 21:00, publica setul tau de principii de feminitate, iar eu il voi publica pe al meu la aceeasi ora (pe bezdomny, nu pe deroude). Vei vedea k oricat de sinceri am fi, nu vor avea prea multe puncte comune (at least that’s my bet 😉 ).

  6. băi, bărbăţie… adică să poarte barbă, să facă duşuri scurte, să conducă şi să vorbească în acelaşi timp, să aibă dinţi frumoşi, să mă ridice din când în când în braţe, să facă jogging sau alt spor din ăsta care implică joc de glezne, să facă greşeli gramaticale intenţionat doar ca să i le corectez eu, să facă sex şi dragoste oriunde, să nu arunce ambalaje aiurea, să fumeze iarbă, să ştie ce sunt alea: cheie franceză, cablu coaxial, pridvor, DTH, surogat şi pivalat de fulmetazon! ….da’ mai sunt o grămadă, acum îmi dau seama! complicat să fii bărbat în viziunea unei femei 🙂

  7. Aha!
    good to know! mi-am notat!

  8. Ne ceri prea multe pentru un simplu comment. Ca sa descriem barbatia, avem nevoie de un post intreg. Si pun pariu ca ar fi tot timpul actualizat cu Later edit-uri. Eu cel putin, descopar in fiecare zi caracteristici pe care le-as pune pe lista asta. De baza ar fi (cateva apar si la tine): sa ma surprinda incontinuu, sa aiba simtul umorului (asta ar fi trebui sa fie prima), sa ma accepte asa cum sunt, sa miroasa frumos, sa fie in stare sa poarte o conversatie interesanta, sa-mi lase spatiu (foarte important) si sa nu fie gelos, ca daca e ma urc pe pereti.

  9. si sa fie romantic!

  10. Treaba asta cu romantismul nu prea merge la mine. Adica ar merge sa-mi aduca flori din cand in cand, dar nu sa vrea sa ne iubim la lumina lumanarilor, sau sa ne tinem de mana sub clar de luna. Eu sunt mai impiedicata asa de fel si as tot timpul stresata ca poate dau foc la casa. Si ultima data cand am incercat plimbarea in parc sub clar de luna, el a calcat in ditamai baltoca si s-a ales cu o fumusete de pantaloni bej patati pana la genunchi de namol:) Nici scrisorile lungi de dragoste nu-mi prea plac, iar declaratiile de dragoste siropoase ma fac sa rad. Dar gusturile nu se discuta and this is just me.

  11. deroude si danut…dragilor, stiti ca am si eu un post despre feminitate?despre lucrurile care imi plac si cele pe care le urasc atunci cand vine vb de feminitate?inspirati-va de acolo…adica,da..trisati! 😛

  12. @notalent: well, ma voi uita dupa ce-l scriu pe al meu – in felul asta, faci si tu parte din pariu.

  13. haha…pe ce am facut pariul?

  14. ha. 🙂 suna prea bine. mult prea bine. am intalnit dintre cei care au destul de multe dintre astea… Frumoase caractere.

    am o obiectie:

    „Nu va lăsa să i se vadă bucuria, tristeţea sau disperarea.”

    Daca o punem ca standard pe asta, atunci il transformam pe bietu’ om intr-un superman (sau bicentennial man) si nicio femeie nu isi doreste un superman, ci un om cu sentimente. Flesh and blood. Insa in privinta ultimeia, in cercuri mai restranse. Dar sa o arate.

  15. un om care isi arata starile este un om usor de doborat, deci un om slab. oamenii slabi nu pot determina decat compasiune. in cel mai bun caz. va trebui sa fie foarte atent la componenta cercurilor. ce zici?

  16. A, bineinteles. De asta am si specificat ‘in cercuri mai restranse’. Acolo unde se va simti in siguranta, unde nu se pune problema „destramarii miturilor” 😉 sau deteriorarea imaginii de sine gratuit. Trebuie tinut cont de mutle aspecte, normal. Insa, per ansamblu, zic ca e esential ca barbatul sa se arate uman. Pentru ca e uman. Sa nu taiem de pe lista bucuria si tristetea prea usor. „Nimic din ce este omenesc nu-mi e strain.” 🙂 Putin mister, dar nu total si nu faţă de toti.
    Ce zici?

  17. te-ai gandit vreodata ce se intampla pe termen lung daca o femeie, intruchiparea „feminitatii” intalneste un barbat nu atat de consecvent in intruchiparea „barbatiei”, lucru pe care amandoi il percep?

    PS Imi pare bine sa te revad

  18. nu m-am gandit. dar am s-o fac daca vrei. 😛

  19. traducere: „n-am inteles unde vrei sa ajungi cu intrebarea asta dar profit de ocazie ca sa te flatez. nu ca mi-ar pasa dar tre sa ai o parere buna despre mine”

    uite un punct de plecare: viitorul si tehnologia avansata faciliteaza ascensiunea sexului feminin si diminueaza rolul barbatului autentic. rezultat:va urma o usoara demitizare a barbatului pana la disparitia conceptului de „mana de barbat”.

    scrii frumos, n am ce spune, desi treaba cu mos craciun…trebuie sa fii intr-o anumita stare ca sa o percepi cum trebuie.

    take care

  20. oare ai fost si tu printre cele chestionate in facultate? 😕

  21. nu, sigur nu

  22. „Va avea îndemânare la orice activitate.”

    Nu are cum sa se priceapa la toate si e foarte bine sa accepte ca nu se poate pricepe la toate.

    „Nu va lăsa să i se vadă bucuria, tristeţea sau disperarea.”

    Ai mai scris despre asta mai sus dar vreau sa nuantez.

    Daca iti arati bucuria inseamna ca esti uman. Daca esti trist si vad si altii, tot uman esti. De unde ideea aberanta ca barbatii trebuie sa fie un fel de munti, ca n-au voie sa para vulnerabili? Cu disperarea e altceva. Daca simte disperarea este un om slab. Si nu mai conteaza daca vad si altii asta sau nu. Acum, depinde si de situatie. Una e sa fii disperat ca Ionica ti-a dat flit dupa ce ti-a pus coarne cu vreo 5 tipi in doua saptamani si alta e sa fii disperat cand afli ca ai o boala incurabila care te va face in curand sa nu mai poti castiga nimic, cand stii ca esti sarac si vaduv si ca ai doi copii care vor ramane ai nimanui

  23. mai draga amanda,

    prin indemanare nu intelege si tu full talent. indemanare=abilitatea de a desfasura o activitate care sa aiba un rezultat de folos in conditiile in care este necesar. nu se cere perfectiune. dar poate da solutii temporare.

    cu disperarea nu o duce nici tu la extrem…
    inainte de toate, suntem oameni.

Lasă un răspuns

