Tot la teatru

joined_and_at_peace____by_karen5258.jpg

Zilele trecute: teatru. Prima zi a fost a fost bunicică. Mi-a plăcut. A doua zi m-a lăsat rece. M-au însufleţit discuţiile de după. A fost un remember al vremurilor bune din studenţie, al discuţiilor cu „miez” în care era o plăcere să vezi cenuşiul pus la treabă. Nu oriunde îţi este dată şansa unor astfel de momente. În a treia zi am plecat surescitat, înfuriat chiar. Am venit acasă şi m-am întrebat care a fost un spectacol de teatru care m-a impresionat cu adevărat. Şi nu-mi venea nici unul în minte. Naşpa. Şi totuşi, am văzut câteva spectacole bazate. Le-am ochit în cele din urmă.

Teatrul şi-a cam consumat resursele sau se afundă tot mai adânc într-o groapă de creativitate. Nu mă refer aici la actori. Texte indigeste, condimentate din greu cu înjurături sau expresii triviale de cea mai joasă categorie, recurgerea din partea regizorului la orice fel de mijloc menit să-ţi stârnească reacţii „grele”, dacă se poate chiar o vomă, fac spectacolul. Şi când mai vezi domni şi doamne la costum aplaudând după o scremere artistică de acest gen îţi vine să te iei singur la şuturi. Nu mai merg decât singur la teatru. Şi dacă merg însoţit, mă asigur că am văzut spectacolul dinainte. Vă recomand acelaşi lucru. Dacă faceţi altfel, asumaţi-vă oalele sparte în cap care se pot traduce printr-un picior aplicat la bijuterii, o adresare de genul: „Uită-mă!” sau cel mai simplu cu o pereche de palme. Să-mi spuneţi şi mie ce aţi avut de îndurat.

Mai bine v-aţi lua o carte şi citiţi şi dacă tot vreţi să socializaţi, faceţi un sex mic. Sau mare. După preferinţă.

5 răspunsuri to “Tot la teatru”

  1. ThePunisher Says:

    Bravo! Un post foarte bun, care reliefeaza criza in care se afla teatrul (si arta) de decenii bune.

    Dar, degeaba ii critici daca faci ca ei… Se putea sa te abtii de la o invitatie la sex, de la „bijuterii” si de-astea? Neahhhh! Citez: „orice fel de mijloc menit să-ţi stârnească reacţii „grele” ” 😉

  2. mah meshtere,

    nu am urmarit declansarea de reactii negative.
    hai sa folosim cuvintele, ca asta e menirea lor. dar nu gratuit si bombastic, in modul pe care l-am condamnat.

  3. ThePunisher Says:

    Cum zici tu… Dar adevarul e ca ne place sa folosim cuvinte „dealea” ca suna mai dur, e mai macho, ce p*** mea! 😛

  4. apropo de postul tau, citit din nou cu intaziere. la piesa „forma lucrurilor” mi „s’a tot aplecat” sa aud hohote si batai din picioare la orice cuvand care incepea cu „p”.

    ar trebui sa se anunte pe afisul pieselor: „poate contine urme de cuvinte deocheate”…. a, da, mergem clar, e comedie!

  5. Chiar azi am mers la teatru cu colegii de facultate ca sa alegem o piesa pentru maine ,ca tot avem zi libera.Incredibil dar nimicut care sa ne atraga atentia in mod special pe acolo.Bine,sa zicem ca am mers doar la National si Odeon.Poate „Hamletmachine” sau „Chicago” desi nu-mi plac musicalurile,dar tot i s-a facut mare reclama si m-a pleznit curiozitatea.Am amanat pentru week-end si sper sa se tina astia de cuvant si sa vina cu mine,ca e asa greu sa-i conving sa cumpere un bilet la tetaru!:(

Lasă un răspuns

