Un festival şi un om obosit

ballerina_ii_by_mehmeturgut.jpg

Am fost ieri la teatru. Iar la teatru. Şi de data asta am intrat cu un ecuson ce nu-mi aparţinea de drept. Aşa numa’, să fie gustul mai bun. Am simţit iar teatru când am văzut afişul festivalului şi spectatorii. Spectatori avizi, serioşi şi ferchelezuiţi, parfumaţi în arome primăvăratice. Gagici. Foarte aranjate, multe încă de liceu, pregătite pentru acţiunea scenică şi impasibile la spectacolul de la uşa de intrare. Splendoare.

Lumea teatrului are ceva special. Nu ştiu dacă numai pentru mine sau şi pentru alţii.
Actorii şi oamenii de teatru sunt boemi. Se îmbracă ciudat, în pantaloni cu carouri şi poartă pălării mari, ieşite din tipar.
Actorilor le este permis să zgârie cu cheile pereţii clădirilor din centru.
Actorii nu ezită să-şi expună sexualitatea. Sunt dezinhibaţi cu totul. Cred că asta face chiar şi actriţele urâte atrăgătoare, peste medie.
Actorii fumează. Pe scenă, în-afara scenei şi pe unde mai vor muşchii lor.
Actorilor nu le pasă ce vor mânca mâine. Cu atât mai puţin dacă au ce bea astăzi.
Actorilor li se rupe.
Actorul nu moare niciodată, cum cânta maestrul Piersic, gesticulând în direcţia mea, să mă alătur şi eu corului.

Mi-a plăcut. Dar intelectualii gravi au avut de spus ceva, de criticat, doar de aceea sunt critici. Observaţii obiective dar ostentative pentru unul care gustă cu inima şi apoi cu raţiunea. Oare e o pierdere asta? Elvis al României, ştiţi voi cine, nu a fost emfatic prin voce şi a avut mişcări calculate, cu efect. Mulţumiri bunului meu prieten, om desăvârşit în teatru şi film, pentru intrarea de ieri. O să merg şi astăzi. 🙂

8 răspunsuri to “Un festival şi un om obosit”

  1. am fost si eu la teatru aseara…80% din actorii de pe scena fumau in timpul spectacolului…si purtau si palarie…nu zgariau nici un perete…mi.a placut mult.

  2. :))
    aia-i viata 🙂

  3. ThePunisher Says:

    Apreciez gustul pentru teatru si pasiunea pe care o ai. Atat. dincolo bati campii intr-o exaltare aiurea, iar campii au deja leziuni interne. Nu mai scrie dupa ce fumezi sau tragi pe nas. Nu e bine.

    Ce ai scris e un act de pupare a curului actorilor intr-un mod care nu ar trebui sa ii flateze. Actorii sunt oameni si ei; de multe ori sunt detestabili. Iar intre boemie si prostie exista o linie de demarcatie pe care unii o calca. Ceea ce e cu adevarat valoros, ceea ce ramane e arta, produsul lor. Cum spunea N. Stanescu, miracolul nu e moasa, ci nasterea, poezia, nu poetul. Asa ca mai lasa-i pe actori… De multe ori sunt ca rockerii – mor beti/drogati iar viata lor personala e un rahat, dar ceea ce lasa in urma e grandios. Respect pentru arta intai… La artisti e o discutie mai complicata.

    Cat despre „Persic” stii bine. Un actor mare. Da’ mare ma. Da’ daca nu moare repede se caca pe tot ce a realizat. De ani buni Piersic nu mai inseamna altceva decat un curvar batran care vorbeste agasant de mult.

    Huo! (asta e asa, ca sa fie un final apoteotic)

  4. Ma,

    am fost sincer. nu am pupat nimic. am evidentiat niste fapte. actorul nu moare. maestrul e colosal la propriu si la figurat. curvar, da de clasa. nici aici nu-l concureaza multi.

  5. ThePunisher Says:

    Actorul moare, evident. Legenda ii supravietuieste in anumite cazuri. Maestrul e un batran libidinos, asta e. Altfel as fi zis ca e barbat si gata. Dar cursul balelor nu e niciodata ceva care sa denote clasa. Imi plac oamenii care inteleg ca femeia nu e om, cum zicea Crocodilu’. Femeia e ceva mai mult. Asadar nu un obiect. Si ar fi un personaj fascinant, daca ar stii cand sa se mai si opreasca din vorbit. Devine iritant, oricat de frumos ar povesti.

  6. Femeia… tot aici ajungem. Hai sa nu mai exacerbam. Stim toti de ce are nevoie femeia. Restul e optiune de abordare.

  7. ThePunisher Says:

    Esti un reductionist feroce! Da, au nevoie si de ce zici tu.. Asa cum si noi avem nevoie de… ma rog. Dar daca ne reducem la asta suntem A-NI-MA-LE! Tocmai, restul conteaza. Altfel vibratoarele fac o treaba excelenta, unde mai pui ca pot fi cumparate la dimensiunea corecta. Daca asa consideram femeia atunci ne meritam soarta. Care soarta? Pai asta de chibitz de doi bani. Stam la meci, scuipam seminte, vorbim despre masini, tendinta minimalista in arta si „Şopănhauăr”, ne dam bazati, avem neoane sub masina si sub bicicleta SI ATAT. In rest ne credem macho daca consideram ca femeia e un obiect. E la moda sa vorbesti despre anatomia femeii, atunci esti barbat. Pana atunci esti doar un papa lapte. Suntem niste idioti, oricata filozofie am digera, daca nu intelegem ca femeia e dincolo de propria ei anatomie si de instinctele noastre primare. Da, stiu ce zicea Freud, dar nu stiu daca el a iubit cu adevarat…

    (Daca indraznesti sa imi raspunzi te pocnesc peste bot si iti dau foc la casa. Am zis.)

  8. e si asta un punct de vedere!

Lasă un răspuns

