Viaţa la ţară

dsc01077.jpg

Am cules via. În satul bunicilor.

Mergând pe uliţele satului, oricât de apropiat ar fi el de oraş, o să te împungă specificul lui. Satul are miros de copilărie. Satul te învăluie. Satul oferă întotdeauna mai multă răcoare decât oraşul. Satul are întotdeauna mai multă zăpadă decât oraşul. Satul te apropie de con-locuitori. Te lasă să îi saluţi pe toţi, să îi cunoşti pe toţi. Tot satul îţi trimite greieri în puterea nopţii, să te înmoaie cu cântecul lor. Satul îţi trimite odată cu lăsarea întunericului o oboseală dulce şi cu revărsatul zorilor cântece de cocoş ca să te trezească. Satul a născut oameni înţelepţi şi puternici din liniştea lui. Satul este veşnic. Păcat că îl iubim tot mai puţin.

Niciunde nu poţi lăsa gândul să zburde mai liber în melancolie sau romantism. Esenţele îţi sunt întărite la ţară şi tot aici eşti mai aproape de ziua facerii şi de cea a sfârşitului. Aici fiecare îşi găseşte locul pentru că acest loc e pământ nepângărit, gata oricând să primească frământări şi să dea odihnă.

Nu demult, am văzut un englez trecut bine de tinereţile lui hippie, care s-a statornicit într-un sat numit Baru pe undeva prin Ardeal. Şi-a încropit o gospodărie şi a ales să trăiască aici după ce o viaţă a umblat prin toată lumea. Era surprins de obiceiul oamenilor din jurul lui de a creşte animale, cu atâta trudă, pentru o cană de lapte pe când o poţi cumpăra de la alimentară pe câţiva bănuţi. Ce nu înţelege nici el şi nici noi este că aceşti oameni trăiesc într-o lume paralelă, deşi în aceleaşi vremi ca şi noi. Este o lume în care raţiunea capitalistă are un ecou slab. Această lume îşi trage sevele din epoci uitate în negura timpului. În această lume reverberează puternic învăţături fără autori cunoscuţi dar care i-au asigurat existenţa. Sunt învăţături axiomatice, care excită insesizabil ţăranul român.

Eu mă bucur că am avut zile să mai dorm încă o dată în patul din casa bunicilor în care dormeam şi în copilărie. Şi să mai simt o dată viaţa la ţară…

9 răspunsuri to “Viaţa la ţară”

  1. Spunea cineva ca „nemurirea s-a nascut la tara” si asa e la fel ca tine si eu imi trag radacinile tot de la tara, si se pare ca satul a dat oameni de valoare pe care-i cinstim. Sper ca toti cei care citesc acest blog sa inteleaga faptul ca toate lucrurile frumoase le gasesti acolo….unde aerul, unde painea din cuptor, unde laptele proaspat, unde iarba proaspat cosita, unde credinta e curata acolo le gasesti pe toate , la TARA. Felicitari pentru aceasta cugetare.

  2. Frumos post… pe bune. Pacat ca eu sunt capitalistu’ feroce care nu mai are, de mult, simpatia pentru vesnicia de la sat.

  3. Fiecare are nostalgia naturii si a libertatii. La sat gasesti multe din lucrurile pe care le-am crezut pierdute. Din pacate influentele nefaste ale consumismului, si ale indobitocirii fortate se resimt cel mai mult in mediul rural. Taranul autentic roman este pe moarte, este inlocuit cu un nou produs … manelizat si ambalat in plastic.

  4. ThePunisher Says:

    Cata dreptate ai, proclet… din pacate.

  5. mai Dane.. Rahaul asta de care scrii tu, satul asta arhaic imi intuneca mintile de la o vreme. lucrez la cercetarea cu pricina zile-n sir fara oprire si nebunia mea va atinge in curand stadiul de a crea Rahaul Virtual. acum prelucrez informatia pe care am adunat-o din octombriele trecut incoace si am in plan o chestie faina. un alt proiect utopic si nebunesc ce-mi casuneaza tineretea.
    mi-e dor de taranul autentic roman…

    PS: citeste monografia d-lui Vulcu (un nene de vreo 98 de ani, din Oradea), „Satul din Vale”

  6. Ma trezesc, trag in piept un aer imbibat cu noxe si-mi zic – inca o zi minunata. De ce?
    Eu n-am prea stat la tara ca bunicii mei erau in oras.
    Am crescut in oras, am invatat in oras, am vazut si lucruri care se intampla *numai* in oras si care mi-au placut. Parerea mea e ca depinde unde-ti place, pentru ca „acasa” e acolo unde te-ai simtit cel mai bine si asta n-o poate spune nimeni in locul tau.
    Nu zic ca la tara nu e frumos… pentru ca nu stiu cum e 🙂
    Am vazut multe lucruri in oras care mi-au placut – si nu, nu ma refer la baruri si cluburi. Sunt prea multe ca sa le insir aici 😛
    Ce lipseste in oras e clar – natura si aerul curat.

  7. super….m`a ajutat sa fac o compunerre…m`a inspirat..ms

  8. da…frumos..si io stau la tara…partial…da oticum e f tare la tara.si nu,nu nu ma refer la are curat si de astea ..in general are mult mai multe avantaje.tre doar sa le descperi si sa stii sa profiti de ele..enigmatic,nu?

Lasă un răspuns

