La Cluj mă!

Fost la Cluj azi. La Cluj mă. Oraşul formării mele, oraşul unde am petrecut cei mai frumoşi ani şi am fost muşcat de un câine. Blugii de pe mine erau singurii pantaloni pe care-i mai aveam. Exact ca în melodia cu Boroş („Câinii” se numeşte, dacă vă interesează). Clujul este un oraş semi-frumos dar cu multe frumuseţi. Incontestabil. La un moment chiar afirmam că bate Bucureştiul la acest capitol. În loc de atâtea librării mai bine s-ar deschide un magazin specializat pe prezervative. Cred că ar prinde bine pentru toţi.

Oraşul unde am făcut facultatea…, Clujul este un spaţiu unde asculţi Creedence şi Moody Blues. Dar dacă o să mai fiu şi mâine o să vedeţi că e şi loc pentru gothic metal. La Cluj fiind nu puteam să nu trec pe la universitate. Intru. Aceeaşi nesimţire care a prins rădăcini. Într-un birou se vorbea la telefon şi se continuă convorbirea şi după ce intru. În altul, căldură suportabilă doar de doamnele dinăuntru, căldură care pare-se le-a afectat bunul simţ de a răspunde la salut. În altul, sunt întâmpinat cu strigăte stridente. Doamnele secretare abia întoarse din vacanţă se pare că nu conştientizează pe deplin realitatea. Trecem. Am încasat şi mai grele. Ajungând prin Piaţa Muzeului, mi-am reamintit că astăzi a început şcoala: terasele de acolo erau pline de şcolari. Am surâs şi am dat din cap. Copii inteligenţi.

Ce îmi lipseşte din Cluj: înainte de toate spectacolele de teatru la care intram pe de gratis şi ieşeam ori în catarsis exuberant ori în hohote de râs stârnite de ridicolul care mi se desfăşura în faţă. Îmi mai lipseşte şi festivalul de film din mai, TIFF. Astea fac Clujul unic. Dar despre aste trebi o să scriu probabil într-un alt post.

Am lăsat o parte din sufletul meu la Cluj. Aici am învăţat, aici am argumentat, am intrat în polemici, aici am iubit, aici am alergat şi tot aici mi-a fost şi cald.

8 răspunsuri to “La Cluj mă!”

  1. Felicitări petru material. Clujul e interesant dar după cum ai spus e loc şi de mai bine! Felicitări!!!!!!!!!!!!!!! PAX ET BONUM!

  2. peste tot paul, peste tot

  3. Si eu care credeam ca in Cluj umbla cainii cu covrigi in coada. Daca tot te-a muscat un caine, macar i-ai retinut numarul? 😛 Anyway, reusesti sa transmiti destul de viu ideea de Cluj. Daca e precum spui, ramane de vazut cand o fi sa-l incerc si eu cu degetul. Poate te conving sa faci pe ghidul intr-un weekend 🙂

  4. Ar fi cea mai mare placere. Ghidajul incepe prin post-ul care urmeaza astazi. Stay tuned…

  5. …..si sufletul meu e la cluj!

  6. No aşe!
    nici nu să pote altfel

  7. O imagine partial idilica a Clujului. Uneori ma intreb daca nu cumva la Cluj lojile masonice decid viitorul omenirii. Posibil… oricum, la un moment dat planeta se va invarti in jurul unei axe care va trece prin Cluj.

    Excelenta idee cu magazinul de prezervative! Da’ ce sa facem cu librariile? Huooooo intelectualilor! Tot stand cu nasul in carte uitati sa mai procreati si sa mai incalziti planeta prin frecarea a doua corpuri. Huooooo!

  8. scump oras, scump dom’le, dincolo era mai ieftin! 😦

Lasă un răspuns

