Din energiile negative…

dentist__s_appointment_by_rk2901.jpg

Astăzi e 15 septembrie. Big news. Pentru românii de tot felul cred că data asta are o semnificaţie ca şi aceea pe care o are 9/11 pentru americani. Sfârşitul perioadei de linişte şi începutul uneia mai acrişoare. Chiar dacă la adulţii mai vârstnici nu se manifestă aşa făţiş ca şi la şcolarii care sunt direct implicaţi în acest căcat, sunt sigur că şi ei îşi simt picioarele înmuiate chiar dacă numai preţ de câteva secunde astăzi. Dar în bunul lor stil şi ipocrizia caracteristică vor prefera să nu recunoască acest lucru. Oricum, după cum spuneam, recunoşti ori ba, 15 septembrie este ziua pe care ai prefera-o tăiată. Din calendar, din realitate, din amintiri. Este ziua în care începe şcoala. „Să mergi la şcoală să te faci om!”, „Să mergi să înveţi carte!”, „Să intri şi tu în rândul oamenilor învăţaţi.” Big deal. De parcă fără şcoală nu ai putea avea caracter, nu ai putea valora mai mult decât toţi boşorogii care îşi înşiruie o droaie de titluri academice şi se scarpină în fund de faţă cu toată lumea.
Să o luăm uşor: ce faci la şcoală? Îţi umpli capul cu tot ce au debitat frustraţii ce îşi spun profesori şi mai aşteaptă şi recunoaşterea societăţii pentru asta. După ce ai făcut treaba asta or să te asculte să vadă dacă le poţi reproduce exact elucubraţiile. Şi dacă nu poţi te ameninţă cu nota 4. Îşi revarsă asupra ta neîmplinirile, te cârpesc „pedagogic” pentru a-ţi îndrepta greşelile, se vor râde de tine în rând cu colegii tăi dacă vor vedea că eşti mai slab, te vor ignora dacă vor vedea că poţi mai mult decât ei şi după ce vei fi terminat şcoala, te vor saluta respectuos pe stradă, întrebându-te ce mai faci. Vă ştim şi voi vă ştiţi. Mai bine v-aţi lăsa cei ce vă vedeţi în situaţia asta. Cereţi o pensionare rapidă, mergeţi la băi, veţi face mai mult bine decât credeţi. „Hey teacher! Leave them kids allone.” Vă sună familiar? Nici nu mă aşteptam…

Eu pe 15 septembrie ascult un Indian Summer tămăduitor de la The Doors. Celor care nu vă place, uitaţi-vă la un film cu Chuck Norris şi după, daţi-vă-ţi foc.

9 răspunsuri to “Din energiile negative…”

  1. ThePunisher Says:

    (Ma duc sa ung un pic antiaeriana de 8.8 cm si o sa revin cu un reply armour-piercing.)

  2. Pedepsitorule, te ai cu flak-urile nemtzesti??? UAAAAAAU! Credeam ca am ramas singur, dar se pare ca mai este public devorator de asa ceva. Ia. zi, de Nebelwuerfer ce imi stii spune? Eh, stai linistit(a), sunt doar putin obsedat. Sa revenim!

    Daneeeeee!!! Acum eu inteleg oful tau, dar eu tin minte ca am avut profesori si dascali cu substanta, la fel ca si tine, de altfel. Nu ca ar fi fost toti asa, dar mie unul imi ajunge pentru a putea invata O GRAMADA! Si daca e pan’ acolo, un elev mai inteligent poate invata de la un dascal aiurea cum sa NU fie si ce sa NU faca. Perspectiva, domle, perspectivaaaaaaaaa!!!

    Rares out!

  3. sunt de acord cu aproape tot, mai putin cu stergerea zilei din amintiri, eu imi amintesc cu drag de ziua asta si de zilele de scoala in general, nu neaparat de ce am invatat in scoala 🙂

  4. @Rares, asa e. am avut si profesori cum trebuie. nu stau acum sa numar si sa vad proportia. dar trebuie sa recunoastem ca au fost si ei ceilalti. ca am scris cam abraziv la adresa lor, asta e, poate invata si ei ceva. Cat despre perspectiva, ma indoiesc ca ti-ai lasa copiii la 12 ani sa invete ce sa NU faca. ce zici?

    @Aura, si eu am amintiri frumoase de la scoala si 15 septembrie purta si ea o bucurie: cea a intalnirii cu vechii sau noii colegi si faptul ca ma intorceam acasa mai devreme decat in restul zilelor de scoala. Problema e ca aici am prezentat exclusiv partea sumbra din scoala romaneasca. daca o scaldam si scriam si amintirile frumoase nu mai iesea nimic. poate intr-un alt post.

  5. @ Rares: Nebelwerfer (=”aruncator de ceaţă”) – în principiu lansatoare de rachete similare Katiuşelor ruseşti. De obicei erau montate pe transportoare semişenilate (Sdkfz 250 de exemplu); Katiuşele erau fie fixe, fie montate pe camioane. Deşi Katiuşele au un renume mult mai bun, in realitate Nebelwerferele au fost primele lansatoare de rachete care au tras in WWII. Ambele, dincolo de efectul psihologic, erau teribil de imprecise. O sa mai continuam noi discutiile despre armament in alt cadru, poate…

    @ Individu’ ăsta cu blogu’ : Deci da, scrii bine. Şi ca orice tip care scrie bine eşti dator ca din cand în când să postezi câte o defulare de puştan de 17 ani cu freză „manga”. Dacă ceea ce ai scris e un simplu „dat cu cuţâtu’n piatră” e ok. Am râs, iţi ţin isonul, înjur alăturea cu tine. Dacă ai vorbit serios, dă-ţi foc. Confunzi educaţia în general şi efectele ei cu părerea unui copil de clasa a VI-a. Nu mai e ok, din partea unui tip ca tine, să spună banalităţi idioate gen – şcoala e naşpa, porfesorii sunt naşpa, la ce ne foloseşte cutare chestie. Confunzi o anumită parte a profesorimii, bine descrisă de tine, cu întregul. Pretinzi că particularul e general, ceea ce e inadmisibil. Iar citatul din Pink Floyd se potriveşte aici ca un cioc de cauciuc unei ciocanitori. Acolo era o altă idee, corectă. Şi nu era vorba de generalizare. Finalul aşa zis incendiar – ca dealtfel status-urile tale recente denotă un infantilism pe care ar fi bine să-l depăşeşti în viteză. Ce coada lu’ Moş Crăciun e cu status-uri gen ”pupatima-n…” şi alte tra-la-la-uri? Parca iubeai ”prostimea”…. nu?

    Nu toţi dascălii sunt săriţi de pe fix. Nu ai fost un autididact, ai învăţat de la cineva, fie că recunoşti fie că nu. Nu-ţi place 15 septembrie? Şi ce dacă? Tu nu mergi maine la careu. Da-ţi foc. Ai tot timpul.

  6. @ Dl Panishar

    Deci da. Poti sa o iei mai mult ca un citez „dat cu cutatu-n piatra”. Da’ recunoaste si tu ca profii in general sunt naspa ce banana mea, ne ascundem dupa degete acum?(nu te includ) Nu pretind ca particularul s-ar extinde la general si daca citeai ce i-am scris Aurei nu mai ziceai ce ai zis.
    Totusi care e ideea aia corecta pe care n-am prins-o la The Wall?
    Daca iubesc prostimea nu inseamna ca nu trebuie sa-i amintesc cateodata unde se afla. Nu mi se pare infantil ci chiar cat se poate de constructiv.

    Te mai astept.
    D

  7. @ El Danno di tuttin Dani: pana m-am tot invartit eu in jurul acestui post, a venit Pedepsitorul si a zis ce aveam eu de zis, pfui da’ imi luai deshtiu’ de pe tastatura! Poate nu scriam asa de agresiv, dar sunt cam de acord cu ce a zis el acolo. Si, desi nu imi place sa te dadacesc asa in public, o sa o fac: mai asculta ceva Pink Floyd, nu numai cele 4 piese „mai tari” de la ei. Ia tot albumul Zidul si vezi ce e pe acolo. Incearca-l si turmentat, ca si asa e bine si tine minte ca baietii astia cu nume de muzicieni sunt cam metaforici de felul lor. Spor la treaba!

  8. Rares, sari calul…

    Hai ma sa nu mai metaforizam pana la ceruri si sa vedem ce se vede. Ce vezi? Il vezi pe Pink (copil)persecutat la scoala, izolat de societate, visand ca se razbuna pe profi, distruge „masina de tocat carne”. Daca nu iti e destul de clar, mai cauta sensuri cu sau fara alcool. Mie imi cam ajunge raspunsul asta. Sunt multumit. Vreo problema daca vreau si io sa fiu un Pink?
    Si sa stii ca am ascultat mai mult de 4 melodii… Da’ ce mai conteaza?

  9. Corect, Dane, imi cer scuze daca te-am luat de sus. Eu sunt obisnuit sa caut dincolo de aparente, mai ales cand vine vorba de muzica, dar, pana la urma, ceea ce conteaza cand asculti ceva este sa simti. Daca tu asa simti, baga mare!

    Pace!

Lasă un răspuns

