După douăzeci de ani

Astazi eram in multime. In Sebes. La un moment dat simt ca o mana imi prinde bratul si o voce mi se adreseaza: „Ce faci domnule Zbuchea?” Ma intorc si ma uit: o mutra zambitoare de doamna trecuta bine peste 50 ani si niste ochi atintiti care ma sfredeleau si pareau a avea chiar ceva de reprosat atitudinii mele. Nu imi spunea nimic figura si oricat as fi incercat sa fac o conexiune, sa vizualizez o imprejurare unde as mai fi putut-o intalni, tot rezultate nule primeam. Asa ca iau o faţă de tâmp sincer si ii spun doamnei adevarul in fata: „Nu va cunosc!” „Ei nu ma cunosti, vine replica in clipa urmatoare. Eu te stiu. Dan nu-i asa?” Raman si mai mirat. „Da asa e…” „Pai eu sunt doamna X, ti-am fost educatoare”. Tot nimic. Incerc sa rememorez clipele demult apuse si sa imi enumar in minte toate numele de educatoare pe care le-am intalnit. Dau din cap aiurit lasand sa se inteleaga ca indiciile dumneaei nu ma ajuta cu absolut nimic. Vazand ca nu e cap sa ii gasesc locul in memoria mea, o lasa balta si ma intreaba ce mai fac, pe unde mai sunt, ce am de gand sa fac cu viata mea, etc. Ne-am despartit in urari de bine reciproce. Daca as mai vedea-o odata tot n-as mai recunoaste-o. Avea o fata cat se poate de comuna.

Am zambit in sinea mea dandu-mi seama ca au trecut mai bine de douazeci de ani de cand aceasta doamna m-a vazut prima data. Si m-a recunoscut acum la o inaltime tripla si poate o masa modificata in aceeasi masura. Mai tarziu mi s-a comunicat ca intr-adevar doamna mi-a fost „dascal” in primii ani. M-am simtit bine sa vad ca cineva ma mai stie. Si dupa atatia ani…

3 răspunsuri to “După douăzeci de ani”

  1. Salut! Ma bucur sa te pot citi! 🙂 (e ironic cum pe masura ce ne departam fizic ajungem sa ne departam si la nivel de comunicare: mai intai ne vedem din ce in ce mai rar, apoi ne auzim la de-abia la telefon iar in cele din urma ajungem doar sa ne citim). Bafta la cat mai multe blog-entry-uri!

  2. :))…cand am inceput sa citesc primu tau comment EVER ( 😛 ) ma gandeam ca poate e educatoarea:))))))))))
    aia chiar ar fi ceva!

  3. :))))))

    ce tare!

    ar fi fost ceva. da’ nu-i exclus sa apara si ea . 😛

Lasă un răspuns

